A júliustól életbe lépett új törvény a korábbi 68 óráról 52-re csökkentette az egy héten ledolgozandó órák számát Dél-Koreában. Az egyik hajóüzem munkása elmondta, hogy egyre több alkalmazott próbál időben hazaérni, gyakran már azelőtt, hogy a munkaidejük lejárna.
Ennek oka, hogy a vállalatnál 17:30-kor automatikusan kikapcsolnak a gépek, így még az sem tudna dolgozni, aki akarna.
Egy helybéli étterem-tulajdonos szerint napközben nem észlelhető nagy változás, azonban este már gyakorlatilag senki nem tér be hozzájuk. Hozzátette, hogy az eladások júliusban eddig 20-30 százalékkal voltak alacsonyabbak, mint egy évvel korábban, ezért azon gondolkozik, hogy a személyzet néhány tagjától megválik.
Dél-Koreában az étkezdék egyre nehezebb helyzetben vannak, mert a szektorban folyamatosan nőnek a fizetési igények, a minimálbért 16,4 százalékkal emelték, a rövidebb munkahét miatt pedig több ideje maradt az embereknek otthon főzni, így már nem járnak éttermekbe. A szórakozóhelyek sincsenek jobb helyzetben.
Az egyik híres bár tulajdonosa elmondta, hogy gyakorlatilag alig van vendég este 10 óra után.
A nagy nyertesek viszont a szupermarketek és az e-kereskedelemmel foglalkozó oldalak. A Lotte Group vezérigazgatója ugyan pontos számokkal nem tudott szolgálni, de elmondása szerint érezhetően nőttek a friss halak és húsok eladásai. A kereslet azért nőtt az élelmiszerek iránt, mert az emberek korábban végeznek, így több idejük marad bevásárolni és főzni.
Az eBay Gmarket e-kereskedelmi oldal üzemeltetői arról számoltak be, hogy a július 1-9 közötti időszakban 88 százalékkal több importhúst adtak el, mint korábban, de a kimchi eladás is 36 százalékkal ugrott meg. A kimchi, vagyis a kínai kel, Dél-Korea nemzeti eledelének számít. Minden családnak megvan a saját receptje az erjesztett kel elkészítésére, ráadásul annyira odavannak a savanyúságért, hogy a legtöbb háztartásban két hűtő van. Az egyikben csak kimchit tárolnak jellegzetes, erős szaga miatt.