Violet Bulc, az Európai Tanács mobilitásért és közlekedésért felelős biztosa szerint a fuvarmegosztás lehet a megoldás a városi közlekedés problémáira. Az International Transport Forum (ITF) Lisszabont vizsgáló tanulmánya szerint a közösségi fuvarmegosztás 95 százalékkal csökkentené a forgalmat és 35 százalékkal az autók által kibocsátott széndioxid mennyiségét.
Indonéziában a Go-Jek és a Grab szép lassan tünteti el a hagyományos taxikat az utakról. Az Express Transindo Utama, az ország második legnagyobb társasága nehezen tudja felvenni a versenyt az új riválisokkal. Az Express nagyjából 9 ezer taxival rendelkezik és 2012 óta az indonéziai tőzsdén is jegyzik a vállalatot. A technológia fejlődése és a közösségi megosztás terjedése miatt azonban kezdik elveszíteni piaci részesedésüket.
Az egyik indonéz sofőr arról számolt be, hogy napi bevétele 40 százalékkal csökkent, főleg azért, mert az utasok inkább a Go-Jek és a Grab szolgáltatását választják. A változás annak ellenére következett be, hogy a taxik iránt komolyan nőtt a kereslet az elmúlt évtizedben. Azonban 2015-ben megjelent a piacon a Go-Jek, amely olcsóbb árakkal szállt versenybe. Újabb mérföldkövet jelentett, amikor 2016-ban a dél-kelet-ázsiai országban az okostelefon-használók aránya elérte az 50 százalékot. Hamarosan az utasok nagy része már a fuvarmegosztó szolgáltatásokat vette igénybe.
Az Uber megjelenése egy új korszak eljövetelét jelezte, de a babérokat valószínűleg nem ők fogják learatni, hanem a később indult, de mára mindent letaroló mamutvállalatok.
A Google leányvállalat, a Waymo önvezető autókkal szeretné megreformálni a közösségi közlekedést és ezt tervezi a Facebook, az Apple, a Nissan, de még a Bosch is. Az óriásvállalatok többsége valamilyen szinten már most foglalkozik az önvezető autókkal. Ez a technológia pedig kéz a kézben jár a közösségi fuvarmegosztással.
A taxisok sokfelé ugyan kivédték az első jelentősebb technológiai „támadást”, ám ha az önvezető autók tömegesen elterjednek majd a városokban, akkor azzal már ők sem fognak tudni mit kezdeni. Ez vélhetően nem is a nagyon távoli jövőben lesz, hanem néhány éven belül megtörténhet. A pozitív hatások mellett pedig nem lehet szó nélkül elmenni, hiszen kevesebb lesz a dugó, több a parkolóhely, alacsonyabb az árak és kisebb a széndioxid-kibocsátás.
Az autóipar arra számít, hogy a következő évtizedben jelentősen csökkenni fog az eladott új személygépkocsik száma, főleg a fiatalok körében.
2000-ben a 16 és 24 év közötti amerikaiak 76 százaléka rendelkezett jogosítvánnyal, 2013-ban ez az arány már csak 71 százalék volt, a csökkenő tendencia pedig folytatódik, különösen a nagyvárosokban, ahol a parkolás és a dugók óriási problémákat okoznak.
A Statista szerint a fuvarmegosztók piaca az Egyesült Államokban 2018 és 2022 között évente 15 százalékkal fog bővülni. Jelenleg a lakosság 17,8 százaléka használ rendszeresen ilyen szolgáltatást, de ez a szám 2022-re meghaladja majd a 23 százalékot.