A McDonald's nem egészen két éve 200 floridai gyorséttermében kezdte meg a házhoz szállítás tesztelését 2017 elején. Most pedig bejelentették, hogy
a sikeres próbaidőszak után teljes üzemben beindították a szolgáltatást a világ 60 országában 12 ezer – ezen belül az Egyesült Államokban 5 ezer – helyen.
A szállítás elvégzésére az UberEatsszel kötöttek szerződést. Az új szolgáltatás jelentős lépés a gyorsétteremlánc életében, és alapvetően átalakítja eddigi stratégiáját. Az elmúlt években egyébként is felgyorsult az élet a McDonald'snál: többek között új technológiai megoldások bevezetésével igyekeztek modernizálni éttermeiket.
Ha fel tudják futtatni a házhoz szállítást, az sokat hozhat a konyhára, hiszen egy ilyen megrendelés összege átlagosan másfél-kétszerese egy éttermi fogyasztásénak.
A kiszállítás révén több megrendelést teljesíthetnek például késő éjszakai időpontokban, amire az eddigi tapasztalatok szerint jelentős igény mutatkozik.
Lucy Brady, a társaság szenior alelnöke ugyanakkor a Business Insidernek hangsúlyozta: nem arról van szó, hogy csak a házhozszállítási profilt fejlesztenék, hanem azt szeretnék, ha ezzel párhuzamosan a hagyományos, éttermi fogyasztásra alapozó üzletág is fejlődne, a kettő egymást erősítené.
A legnagyobb kihívás most mindenesetre az jelenti számukra, hogy megfelelő hírverést csináljanak a fogyasztók körében annak, hogy immár házhoz is szállítják ételeiket.