A vevőszerzésben is azok jönnek ki győztesen, akiknek ott lapul a fiókjában egy 5-6 oldalas kis arculati dosszié, tele jobbnál jobb ötlettel.
Ezt a dossziét úgy hívják, hogy arculati kézikönyv és mellette van egy előre meghatározott, előkészített éves marketingterv
- írja Kocsis Zoltán Kreatív Ügynökségi igazgató a Piacésprofit.hu-n.
A következőkben ahhoz adunk tippeket, hogy hogyan épül fel egy működő, hatékony vevőszerző gépezet.
Ha egy cég nem tudja pontosan, hogy a vevői miért döntöttek mellette, akkor az új vevők megnyeréséhez, a régiek visszacsábításához kénytelen lesz mélyen a zsebébe nyúlni.
Ha például rengeteg vállalkozónak túl sok munkaidejébe kerül, hogy naponta a könyvelőhöz futkosson, akkor annak a könyvelőnek, amelyik házhoz megy, nyert ügye van.
Ha délután már nem kapni friss kenyeret, pedig lenne rá igény, akkor a délután is forró kemencével üzemelő látványpékség mindenkit magához tud csábítani.
Amennyiben egy cég ismeri, hogy potenciális vevőinek mi a legnagyobb problémája, akkor már csak két dolgot kell tennie:
Megkülönböztető tulajdonságok lehetnek például ezek:
Ezek a vállalkozások megvizsgálták, miben különböznek a versenytársaiktól, miben ők a legjobbak, majd elkezdték hirdetni.
A Kocsis Zoltán Kreatív Ügynökségi igazgató további, sokkal bővebb tippjei a Piacésprofit.hu oldalán olvashatók.