A befektetők úgy vágtak neki az évnek, hogy gyakorlatilag töretlen volt a bizalom a kínai Tencent iránt. A tech vállalat a videojáték iparban a mai napig komoly játékosnak számít, hála a PlayerUnknown's Battlegrounds nevű korszakalkotó játéknak, valamint a közösségi médiában is szilárd lábakon áll, hiszen az övék az egymilliárd felhasználóval rendelkező üzenetküldős alkalmazás: a WeChat.
A befektetők úgy látták, hogy ez a két tényező, valamint a vállalat megbízható és gyors növekedése elég okot adhat a részvények további erősödésére.
Az utóbbi néhány hónap viszont borzalmasan alakult a Tencent számára. A kínai részvények óriási nyomás alatt vannak az amerikai kereskedelmi háború miatt, és ezt nemcsak a Tencent, hanem a többi kínai cég is megérezte.
Ugyan a Tencentet nem köti jelentősebb üzlet az Egyesült Államokhoz, szakértők szerint a vámháború negatívan befolyásolhatja a vállalat növekedését, amelynek szerves része a videojáték ipar, ám a kínai kormány ezen a területen is szigorított.
A Tencent tulajdonában lévő PlayerUnknown's Battlegrounds világsiker lett ugyan, de Kínában mind a mai napig nem jelent meg, a tech vállalat pedig továbbra is a kormány engedélyére vár.
Egy másik játék, a mobilos Honor of Kings az egyik legfelkapottabb jelenleg Kínában, viszont a pekingi kormányzat arra kötelezte a céget, hogy építsenek be időkorlátot a fiataloknak, mivel szerintük a játék függőséget okoz.
A Monster Hunger World nevű japán videojáték szintén óriási siker volt Ázsiában, ráadásul a Tencent forgalmazhatná is Kínában, viszont az engedélyt még erre sem kapták meg a kormánytól. Ez azt eredményezte - legalábbis a vállalat második negyedéves jelentéséből ez derül ki, - hogy 19 százalékkal esett a mobilos játékokból származó bevételük. Ezzel 13 év után először csökkent a cég profitja, január óta pedig összesen 178 milliárd dollárral lett kevesebb a vállalat piaci kapitalizációja.