A brit származású Lisa Wilson Új-Zélandon, Canterbury régióban üzemelteti online áruházát. A Little bit of Britain webboltban az Egyesült Királyságban ismert élelmiszerekhez lehet hozzájutni. A főként a kitelepült vagy ott született, brit származásúak körében kedvelt áruházban azonban továbbra sem kerülhetnek forgalomba a Weetabix reggelizőpelyhek. Az ok: a helyi márka Weet-Bix gyártójának erőteljes közbeavatkozása a névhasonlóság miatt.
A Weet-Bix egy helyben gyártott termékcsaládot takar, és egész Ausztráliában, illetve Új-Zélandon nagyon kedvelik a márkához tartozó gabonapelyheket a fogyasztók. A brit konkurens Weetabix termékcsalád megjelenése megzavarhatja a vásárlókat, és árthat a népszerű helyi márkának a „kivik földjén" – állítja a gyártó Sanitarium képviselőjeként Rob Sconies cégvezető.
Sconies egy interjúban nem rejtette véka alá: egyáltalán nincs ínyükre az, hogy a brit márka megjelenjen Új-Zélandon. Szerinte igenis nagy jelentősége van annak, hogy az elnevezések lényegében csak egy "a" betűben térnek el egymástól.
A webáruház-tulajdonossal való vitájuk már egy éve húzódik, amikor Lisa Wilson először rendelt szállítmányt a brit gyártótól.
A Sanitarium akkor azonnal lépett: egy korábbi, védjegyoltalmi bejegyzésre hivatkozva hatósági beavatkozást kértek, és a vámhatóság akkor 360 doboz Weetabix-pelyhet le is foglalt.
Ezek azóta sem kerülhettek forgalomba.
Sconies most azt mondja, kitartanak álláspontjuk mellett, és minden lehetséges eszközzel harcolni fognak a brit márka térnyerése ellen. A cégvezető elmondta azt is, vállalatuk termékeit korábban a britek sem engedték forgalomba Angliában, épp a nagymértékű névhasonlóság miatt.
A brit márka termékei:
Az egy éve tartó huzavona most utolsó szakaszához érkezhet, ugyanis a felek a bírósági ítéletre várnak. Ugyanakkor mind a helyi gyártó, mind a brit termékekre szakosodott forgalmazó azt mondja, a végsőkig elmennek álláspontjuk védelme érdekében.
A webáruház vezetője, Lisa Wilson azzal érvelt, hogy a brit pelyhek eleve egy ilyen termékek forgalmazására szakosodott online shopban lennének elérhetők, ahonnan
döntően ott élő angolok vásárolnak, kifejezetten az otthon megszokott márkákat keresve.
Szerinte nincs szó vásárlói megtévesztésről, arról, hogy a helyi gyártónak csökkenjen a forgalma pusztán azért, mert boltjában elérhetővé tenné a brit importból érkező termékeket. Wilson azt is hozzátette: az importtermékek árai önmagukban jelzésértékűek a fogyasztók számára ahhoz, hogy ne keverjék össze a két termékcsaládot.
A Sanitarium korábban azt ajánlotta, a forgalmazónál takarják le a szerintük megtévesztő emblémát a dobozokon, és akkor békén hagyják a vállalkozást.
Ezt azonban Wilson és csapata elutasította.
A napokban megtörténnek az utolsó meghallgatások, és ezt követően a vezető bíró várhatóan meghozza döntését az ügyben.