Mindez a pénzintézetek számára megkönnyítené egyes szolgáltatások nyújtását, ilyen például az ügyfélchat. A CNBC összefoglalója szerint a Facebook részéről kiemelték, hogy
a felhasználók hozzájárulásukat adják számukra ahhoz, hogy hozzáférjenek ezekhez az információkhoz.
A közösségi oldal közleménye szerint a Facebook Messengerhez kapcsolódva a felhasználók valós idejű adatokat kaphatnak bankjuktól a különböző tranzakciók adatairól, például a számlaegyenlegről vagy a beérkező pénzösszegekről. Az ötlet azon alapul, hogy elektronikus formában könnyebb kommunikálni a bankunkkal, mint telefonon érdeklődni például a számlaforgalomról.
A Facebook hangsúlyozza, hogy mindez teljesen önkéntes alapon történik, emellett ezeket az információkat semmilyen más célra nem használják majd fel.
Az egész kezdeményezésnek egyébként pontosan az a kritikus pontja, hogy a felhasználók biztonságban tudhassák ezeket a bizalmas adatokat.
A közösségi oldal minél több bankot és más pénzügyi szolgáltatót szeretne meggyőzni, hogy használja ilyen formában a Messengert. Ez a bankok számára is kedvező, mert egyszerűen és valószínűleg olcsón szolgálhatják ki az ügyfeleket.
Egyes bankkártyatársaságok a Facebook közlése szerint már alkalmazzák ezt a módszert.