Sok-sok évnyi nagyon kemény munka után jön valaki, aki ajánlatot tesz a cégre. Minden más a háttérbe kerül, kizárólag ez a lehetőség számít, ennek során pedig egyre nagyobb lesz a káosz. A napok hetekké válnak, a hetek pedig hónapokká, aztán elfogy a pénz, a végén pedig nem marad más, csak a felvásárlás, vagy az egyesülés. Közben pedig a vásárló talál néhány kellemetlen dolgot a céggel kapcsolatban, és csökkenti a kínált összeget - írja a Fintechradar.hu.
Amikor az alapító, tulajdonos felépített egy értékes céget, többféleképpen kiléphet belőle, amikor ennek szükségét érzi. Az bizonyos, hogy a tulajdonos eladja a részvényeit vagy üzletrészét, sőt az is előfordulhat, hogy a cég felépítésének eleve az eladás a célja.
A kilépést azonban döntő többségben nem tervezik meg előre a cégtulajdonososok,
legfeljebb a növekedési fázist.
A Techcrunch által összeszedett tanácsok, kérdések alapján most mutatunk pár ötletet a jó kilépési stratégiához.
Érdemes lehet az alábbi szempontokat, kérdéseket mérlegelni, illetve figyelembe venni.
Ennek az alábbiak lehetnek eszközei: