A UK Finance adatai szerint az eltűnt 500 millió fontból 145 milliónyit maguk a megtévesztett ügyfelek utaltak át a csalók számlájára. Míg a fennmaradó 358 millió fontnyi összeget a bűnözők az ügyfelek tudta nélkül emelték le a számlákról.
A Finextra ugyanakkor idézi a UK Finance azon megállapítását is, hogy
mintegy 700 millió font eltűnését sikerült megakadályozniuk a bankoknak az általuk alkalmazott csalásfelderítő rendszerekkel.
Azoknak az ügyfeleknek, akiknek a számlájáról a tudtukon kívül tüntettek el bizonyos összegeket, a pénzintézetek általában megtérítik a kárt. Azok számára azonban, akik csalás áldozatai lettek és maguk utaltak át bizonyos összegeket más számlára, a bank általában nem fizet kártérítést.
Az iparág most súlyos fontmilliókat áldoz a biztonsági rendszerek tökéletesítésére és a megfelelő védelem kiépítésére.
Új sztenderdeket vezettek be például annak érdekében, hogy az ügyfelek kapjanak minél több támogatást, információt a pénzintézetektől ahhoz, hogy ne verhessék át őket a trükkös csalók. Jogi szigorításokat szeretnének elérni, amelyekkel elejét vehetnék a visszaéléseknek, illetve lehetőség nyílna az eltulajdonított pénzek befagyasztására. Emellett felajánlják együttműködésüket az illetékes kormányzati szerveknek, hogy – akár titkosszolgálati eszközök bevetésével – véglegesen kiszűrhessék a csalásokat.