Az ügylet – idézi a hírügynökség az egyik piaci elemzőt – némiképp meglepetés, mivel a Royal Mail az elmúlt néhány évben gyengén szerepelt az Egyesült Királyságban. Az azonban nem meglepő, hogy a holdinghoz tartozó GLS egyre jobb eredményeket produkál, és a vezetésnél úgy látják, inkább a külföldi terjeszkedésre és piacnyerésre érdemes koncentrálni.
A brit posta, elveszítve a levélküldemények kézbesítésére birtokolt 350 éves monopóliumát, jelentős teljesítménygyengülést kellett, hogy elkönyveljen.
A piacvesztés ellensúlyozására, a 2013-as privatizációt követően, a Global Logistics System brand alatt kezdtek erőteljes külföldi terjeszkedésbe.
A csoporthoz tartozik egyébként a General Logistics System, a GLS-ként ismert küldeményszállító szolgálat már 37 országban van jelen.
Azzal, hogy a Royal Mail csoport egy magántőke-befektetési társaságtól megvásárolta a Dicomot, tovább erősítette észak-amerikai pozícióit. A felvásárolt cég ugyanis az USA már nyolc államában jelen van szolgáltatásaival.
Az üzlet értéke 276 millió dollár, azaz közel 74 milliárd forint volt.
Rico Back, a Royal Mail áprilisban kinevezett ügyvezetője az akvizíció kapcsán megerősítette, a vállalatcsoport tovább folytatja a külföldi terjeszkedést, növekedésüknek pedig az Európán kívüli térnyeréssel teremtenének alapot.
Úgy tűnik, az eredmények igazolják a külföldi terjeszkedésre alapozott vállalati stratégiát, illetve azt, hogy azt a Royal Mail nem közvetlenül, hanem a GLS-en keresztül hajtja végre.
A GLS-brand adta a csoport működésből származó profitját az elmúlt pénzügyi évben, ami néhány százalékos növekedést jelent a megelőző év adataihoz képest.
A GLS 212 ezer ügyfelet szolgált ki az elmúlt évben, 660 szállítmányozási depó segítségével. A Dicom Canadának 28 működő depója van, és élő megállapodásai más kanadai logisztikai szolgáltatókkal, amelyeket a Royal Mail is használni kíván – jelezték a brit társaságnál a megkötött üzlet kapcsán.