Minden ilyen döntésnek az a rákfenéje, hogy elölről kell kezdeni, amit az ember nem vállal fel szívesen. El kell adnunk magunkat egy új cégnél, meggyőzőnek kell lennünk, ugyanakkor nincs is tapasztalatunk az új, másik iparágról. Íme a Forbes tanácsai a karrierváltáshoz.
Nem kell lehazudni a csillagokat, de a sikeres karrierváltás érdekében érdemes kicsit áramvonalasítani a sztorit. A cél az, hogy a HR-es úgy érezze az összkép alapján, hogy ránk van szüksége. Nem kell dicsekedni, a lényeg az, hogy kiemeljük azokat az erősségeinket, amelyeket az új munkáltatónk is vonzónak találhat.
Az „áramvonalasítás" érdekében persze azt is tudni kell, melyek is azok a készségek, amelyekre szükség lesz az új iparágban. Ezek nem is feltétlenül az új iparághoz kötődnek, sokkal inkább ahhoz fontosak, hogy az új képességeket elsajátítsuk.
Ezekről van szó: kritikus gondolkodás, kommunikációs készségek, csapatmunka, vezetői készségek, multitasking.
A fentiek mellé kell még valami a sikerhez: mentálisan is felkészülten kell megérkezni az új állásba, tehát magabiztosan kell váltani és el kell hinni magunkról, hogy képesek vagyunk az új munkára. Az imposztor-szindrómát akkor érzi az ember, amikor kilép a komfortzónájából, és valami újba kezd. De ez legyőzhető.
Nem egyedül váltunk iparágat, emberek százai teszik naponta. Érdemes felkészülni a váltás előtt, egy olyan (volt) kolléga vagy barát, családtag tapasztalatai alapján, aki már átment egy iparág-váltáson. A Linkedin is segíthet abban, hogy olyan területen dolgozókat találjunk, ahová vágyunk, akik ugyanakkor a mi szakmánkból érkeztek. A közösségi oldalon a „job description" szekció segíthet ebben. Ez ráadásul még motívál is, hiszen láthatjuk, hogy másoknak sikerült ugyanaz, amire elszántuk magunkat.
Cikkünk a Forbes.hu alábbi írása alapján készült.