Farkas Sándor a négynapos élelmiszerkereskedelmi konferencia második napján megrendezett díjátadó ünnepségen azt hangsúlyozta, hogy a magyar mezőgazdasági termelésben meglévő mintegy 40 százalékos tartalék kiaknázható lenne,
ha az üzleti szemléletet a termelői oldalhoz közelítenék,
azaz kihasználnák a piaci szereplők közötti együttműködés lehetőségét, valamint megjelenne a gazdálkodásban a digitalizáció, a robotika és a precíziós gazdálkodás.
Ennek eredményeként mintegy 25-30 millió ember számára lenne képes élelmiszert termelni a magyar mezőgazdaság, szemben a mai 15 millióval.
A Magyar Termék Nonprofit Kft. és a Trade magazin által alapított Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat a Magyar Termék Védjegyhasználó cégeinek szavazatai alapján ítélték oda,
a hazai termékek népszerűsítéséért, értékesítéséért végzett munkáért
- fogalmazott a díjátadó ünnepségen Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője.
Mint mondta,
12 üzletlánc vett részt a versenyen.
A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjjal járó kézzel készített kerámiaszobrot, Karsay Judit munkáját, a Spar Magyarország Kft. érdemelte ki, a második helyezett az Auchan Retail Magyarország Kft., a harmadik a Metro Kereskedelmi Kft. lett.
A rendezvényt hagyományteremtő szándékkal hívták életre, és a jövőben még nagyobb versenyzői aktivitásra számítanak - tette hozzá.