A fast fashion világa lassan kezelhetetlenül felgyorsul, és míg régen csupán évszakonként dobtak piacra új kollekciókat, ma már folyamatosan cserélik az üzletek a készleteiket, a fogyasztók pedig nem győzik cserélni ruhatárukat, a régieket kidobva, széttépve, elégetve vagy elásva.
A globális divatipar így a hétköznapok részévé teszi a környezetszennyezést a kidobott ruhákkal.
Szeretnénk a magunk módján mi is hozzájárulni egy jobb és fenntarthatóbb világhoz. Hiszünk abban, hogy élvezhetjük a modern társadalom előnyeit, anélkül is, hogy tovább pusztítanánk a bolygónkat
– mondta Angyal Ivett, az alkalmazás ötletgazdája.
A LiveRobe egy divat fókuszú közösségi média alapú e-commerce piactér lesz tudatos vásárlóknak és feltörekvő dizájnereknek.
Egy olyan közösségi gardróbszoba, ahol mindenkinek jut egy „mini webshop", ahol könnyen túladhat a már megunt vagy végül sosem hordott ruháin, miközben kedvére válogathat a kedvenc influencerei ruhái között, melyek korábban még inspirációként szolgálták az Instagramon. A rendszer a fast fashion termékek cseréje mellett a kisebb márkákat is támogatja, hiszen a személyre szabott felületen ők is egyszerűen elérhetik a célközönségüket és generálhatnak egyre nagyobb ismertséget.
– „A LiveRobe egy kiépített ruhaprofil segítségével szabja személyre a felületet, így csak olyan ajánlatokat kap majd a felhasználó, ami méretben és stílusban is valóban passzol hozzá." - mondta Angyal Ivett.
Az alkalmazás ötlete 2014-ben fogalmazódott meg Angyal Ivett fejében, amikor az ajánló algoritmusok működése és a fogyasztói magatartás kapcsolatát vizsgálva írta egyetemi szakdolgozatát a személyre szabásról. A koncepció alapjai és a LiveRobe név is ebben a dolgozatban született meg, mely 2018 decemberében Molnár Ninivel és a Hiventures Inkubátor programjával karöltve válik valósággá.