A sok éve húzódó beszerzés végére néhány nappal ezelőtt Kairóban tettek pontot - derül ki a cikkből.
Az ötéves szerződés keretében összesen 1300 vasúti személykocsit szállíthat az orosz-magyar konzorcium, a Transzmasholding Hungary az egyiptomi állami vasutak (ENR) részére. A kocsik legnagyobb része (ezer darab) harmadosztályú, felerészben légkondicionált. Másodosztályúból 180, első osztályúból 90, büfékocsiból 30 készül majd.
Az orosz fél tervezi a kocsikat és gyártja a legfontosabb alkatrészeket, valamint a végtermék felét készíti el.
A magyar konzorciumi tag Dunakeszi Járműjavító gyártja a járművek másik felét, miközben a finanszírozásról az Eximbank gondoskodik.
A projektben olyan alkatrészeket és részegységeket használnak fel, amelyek végleges felszerelését egy helyi üzemben végzik, amelyben a Transzmasholding International együttműködik az egyiptomi hadsereg termelőszervezetével.
A projektet Egyiptom, Magyarország és Oroszország kormánya támogatásáról biztosította.
A Dunakeszi Járműjavító részvényeinek 64,9 százalékát 2014-ben vásárolta vissza az állam 6,9 millió euróért a korábbi tulajdonos Bombardiertől - emlékeztet a Magyar Idők.