Ahhoz, hogy megtudjuk, saját vállalatunk esetében milyen előnyökkel járhat a csereciklus megfelelő meghatározása, a flottakezeléssel foglalkozó LeasePlan szerint az alábbi kérdéseket tanácsos feltennünk magunknak.
A technológia folyamatos fejlődésével minden évben 3 százalékkal hatékonyabb üzemanyag-felhasználásra képes új autók jönnek ki.
Ezért, ha rövidebb időszakra szerződünk és gyakrabban, például háromévente váltunk új járműre, akkor csökkenhet az üzemanyag-fogyasztásunk,
ezáltal pedig az üzemanyagköltségeink, valamint a szén-dioxid-kibocsátásunk is, mellyel akár jelentős költséget is megtakaríthatunk.
Hasznos, ha a flottakezelőnél az autókhoz kapcsolódó szolgáltatások összetétele rugalmasan változtatható. Ha nem tudjuk eldönteni, milyen új elemet érdemes beemelni a havidíjba, kérjük ki a flottakezelő tanácsát, akik a korábbi tapasztalatok alapján tesznek javaslatot arra, hogy mely szolgáltatások lennének előnyösek a cégünk számára, és melyek azok, amiket nem használunk ki eléggé. Például, ha a flottában gyakori a szélvédő-, a kátyú- vagy a rágcsálókár, akkor a szolgáltatások köre kibővíthető kiegészítő biztosításokkal, amelyek fedezik ezeket a káreseményeket.
Mivel a képzett munkaerő elkötelezése számos iparágban egyre nagyobb kihívást jelent, a vállalatok még inkább kiemelt feladatként kezelik a tehetséges és tapasztalt szakemberek bevonzását és megtartását. Ennek egyik eszköze a vonzó juttatási csomag, amelynek gyakran részét képezi a vállalati autó használata.
Az autók bérlése lehetővé teszi, hogy az alkalmazottak gyakrabban kapjanak új járműveket, ami nemcsak a potenciális munkatársak számára teszi vonzóbbá a meghirdetett pozíciókat, de a meglévő munkaerő elégedettségét és lojalitását is növeli.
Végső soron azonban az, hogy egy vállalat számára a csereciklus rövidítése vagy egyszerűen csak meghosszabbítása ideálisabb, a szervezet jellegétől függ.
Egyes cégek a négyéves futamidőt preferálják, mert azok állandóságot, kevesebb költségtervezést és adminisztratív munkát jelentenek. Továbbá a 48 hónapra szóló szerződések havi bérleti díja nagyjából 6 százalékkal kevesebb, mint a 36 hónapos szerződések esetében, ami költségmegtakarítást eredményez. Hároméves futamidő esetén viszont az új autóra történő cserével összességében 2-3 százalékot takaríthatunk meg, többek között a hatékonyabb üzemanyag-felhasználásnak és a magasabb maradványértéknek köszönhetően.
Összefoglalva, ha vállalatunk számára az előre látható költségmegtakarítás a legfontosabb tényező a bérleti szerződések időtartamának mérlegelésekor, akkor valószínűleg a bevett, négyéves időtartamra fogjuk meghosszabbítani a bérleti megállapodást. Ha azonban cégvezetőként inkább arra törekszünk, hogy növeljük az alkalmazottak elégedettségét és csökkentsük a környezeti lábnyomunkat, miközben minimalizáljuk az adóterheket és kihasználjuk a rendelkezésre álló kedvezményeket, akkor a járműcsereciklus lerövidítése jelenti a hatékony megoldást.