Az év végi szezonalitásban több cég is elérhetővé teszi, hogy a vásárló választhasson a gyors vagy az ingyenes kiszállítás között. A Piacésprofit.hu írása szerint mindkét lehetőség tartogat távlati előnyöket és hátrányokat, melyeket érdemes megfontolni.
Ha valaki csak egy terméket vásárol, vagy a kiszállítás díja összemérhető a vásárolt termékek árával, úgy nyilván a vásárló racionálisan az ingyenes kiszállítást fogja választani, amennyiben az elérhető. Ez ráadásul örömet okoz az ügyfélnek, aki később is visszatérhet a pozitív emlékű vásárlás kapcsán.
A cég oldaláról nézve viszont az ingyenes kiszállítás valójában többletköltség, amit a profitjából fizet ki. Ráadásul ez a többletköltség akár még akkora is lehet, ami már elveszi a hasznot, például amennyiben sok kis összegben vásárló vevőnk van.
Ezért az ingyenes kiszállítást fontos valamilyen stratégiára felfűzni.
Ilyen lehet a minimális vásárlási összeg, aminél már mind a vevőnek, mind a vállalkozásnak megéri az ingyenes kiszállítási opció.
Másrészről az ingyenes kiszállítás lehet egy vásárlásösztönző, vásárlószerző kampány része.
A lényeg, hogy legyen egy tervünk erre. Gyűjtsünk adatokat a kampány alatt, majd analizáljuk az ingyenes kiszállítás hatását - és ebből építsünk fel hasonló kampányokat a jövőben.
Sok esetben hiába az interneten vásárol a vevő otthonról, a karosszékéből, a termék azonnal kell neki, vagy legalábbis a lehető leghamarabb. Karácsonykor ez fokozottan igaz, hiszen sokan az utolsó napokra halogatják az ajándékvásárlást.
Hasonló élethelyzet, ha kifogy a toner vagy más kellék kell azonnal, netán egy vadiúj nyomtató vagy akár laptop szükséges a munka folytatásához. Ilyenkor tűkön ül a vállalkozó vagy az alkalmazottja, amíg nem tudja használni az újat.
Ekkor nem fontos a szállítási költség, sokkal fontosabb, hogy akár órákon belül megkapja a vásárló az árut.
Ez pedig lehetővé teszi, hogy a kereskedő a többletköltségét a vevőre hárítsa, természetesen ténylegesen csak az indokolt költséget, és a vásárló számára is érdemes bemutatni azt az előnyt, amiért többet fizet.
Cikkünk a Piacésprofit.hu alábbi cikke nyomán készült.