Alig több mint két év múlva lejárnak a helyközi autóbusz-közlekedés közszolgáltatási szerződései, s az állami tulajdonú Volánok versenytársakat kaphatnak. Eközben a hazai autóbusz-állomány jelentős korszerűsítésre szorul: a flotta mintegy 18 ezer járműből áll, ebből 63 százalék 11 évnél, 25 százalék hat évnél idősebb (2015-ös adatok), miközben az új közszolgáltatási szerződésekben meg kell szabni a járművek átlagéletkorát, ami nem lehet tíz évnél több. Mint emlékezetes, a kormányzat 2016-ban 2020-ra halasztotta a közúti személyszállítási közszolgáltatási piac liberalizálásának határidejét - írja a Magyaridők.hu.
Mint a lap Árvay Tivadar megbízott főtitkártól megtudta, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete épp most fogalmazta meg a vállalkozások igényeit a közelgő piacnyitás kapcsán, melyek közt elsősorban is érdekképviseletettel szeretnék képviseltetni magukat az előkészítés során.
Ahogy a szakember utalt rá,
korábban már született egy kormányzati ígéret, amely szerint a hazai cégek 20-30 százalékos piaci részesedést szerezhetnek, akár alvállalkozóként is,
azonban ennek csak akkor van létjogosultsága a megbízott főtitkár szerint, ha a kkv-nak hasonló vagy közel hasonló feltételeket szabnak, mint a fővállalkozó közlekedési központoknak, vagyis a korábbi Volán társaságoknak.
A 3155 településből 3145 kapcsolódik a helyközi autóbuszos közlekedési hálózathoz Magyarországon, köztük 97 településen még helyi autóbuszjárat is van a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) 2016-os adatai szerint.
További részletek a Magyaridők.hu cikkéből ismerhetők meg a témáról.