Boros László mérföldkőnek nevezte a cég pécsi gyártóbázisának kialakítását, amely szavai szerint lehetővé teszi, hogy világ bármely pontjáról érkező megrendeléseket megfelelő színvonalon, minőségben és határidőre tudják kiszolgálni.
Első ütemben egy 1.900 négyzetméteres összeszerelő üzem és 300 négyzetméteres irodahelyiség épült fel mintegy 3 milliárd forintos beruházással – ismertette.
A termelés október végén indul, az összeszerelő üzem kapacitása évi száz repülőgép gyártását teszi lehetővé.
Boros László hangsúlyozta, hogy a második ütemben megvalósuló mintegy 5 ezer négyzetméteres kompozitelem-gyártó üzem elkészültével kapacitásuk évi kétszáz repülő fölé emelkedik. A már jelenleg is épülő üzemrész 2019 tavaszára készül el. A vezérigazgató újságírói kérdésére közölte: a cég jelenleg mintegy ötven főt alkalmaz, a kompozitüzem elkészültével pedig legkevesebb 115 embernek adnak majd munkát.
A cég korábbi ismertetése szerint a Magnus Aircraft a világon először fejlesztett ki kompozit anyagokból készülő kétüléses repülőgépet, amely műrepülésre alkalmas.
Emellett kifejlesztett egy olyan gépet, amely nem kerozinnal, hanem benzinnel működik, és szintén kompozit anyagból készült; így alacsonyabb a környezetterhelése és fenntartási költsége, mint más repülőknek.
A magyar kormány az 5,16 milliárd forintos beruházással felépülő létesítmény kialakításához 2 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást biztosít.