A rendszer radarból és számos kamerából áll, amit egy központi program felügyel.
Az algoritmus pedig olyan akadályokat keres, mint másik hajó, és automatikusan riasztást küld a legénységnek.
Az Intel pedig „a hajó szemét és fülét adja", vagyis a cég szolgáltatja az adatok feldolgozására szolgáló chipeket – nyilatkozta Kevin Daffey, a Rolls-Royce intelligens hajó szegmensének igazgatója a The Verge-nek.
Az Intelligent Awareness névre keresztelt rendszer automatikusan osztályozza a közelben lévő hajókat, ez pedig
lehetővé teszi a jobb érzékelhetőséget rossz időjárási körülmények között is,
és különösen hasznos olyan helyeken, ahol a hajók egymáshoz közel tartózkodnak, mint például a kikötőkben.
Ezt a rendszert jelenleg egy maroknyi hajó teszteli, beleértve egy kompot Japánban, ugyanakkor a Rolls-Royce szélesebb körben is elkezdte népszerűsíteni a programot.
A Rolls-Royce esetében az Inteltel való együttműködés biztosítja azt a hardvert, amelyre szükség lesz a rendszer kiépítéséhez.
Ez az első lépés az úton"
– mondta Daffey.
Daffey szerint az egyik legnagyobb kihívás a nemzetközi tengeri jogrendszer megalkotása az önvezető hajók számára. Az igazgató szerint két éven belül már elindulhatnak az első önvezető hajók, ugyanakkor a partmenti vizeken a különböző országok egyesével alakíthatják majd ki helyi szabályozásukat, ezért ennek a technológiának meg kell várnia, hogy a különböző államok egy közös jogrendszerben egyezzenek meg.