Alapvetően az egész régió alulárazott, emellett kicsik a célpontként szóba jövő vállalatok. Ezért nem éri el a piac mérete Ausztriáét sem – pedig a piac több mint tízszer akkora, nyolcmillió fővel szemben 90-100 millió fős. A német piactól pedig a régió fényévekkel van lemaradva.
Magyarországon a 10-15 millió eurós üzlet nevezhető szokványos méretnek, a 30 millió eurós tranzakció már nagynak számít,
100 millió felett pedig már a célpont jellemzően valamilyen államhoz közel álló vállalat. Eközben Ausztriában a 60, Németországban pedig a 200 milliós felvásárlások teljesen szokványosak a családi vállalkozások esetében.
Szalai Tamás a CEE Equity Partners befektetési igazgatója szerint az információ-felhasználás kultúrája nem alakult ki Magyarországon, a tulajdonosok nem osztják meg a potenciális vevőkkel azt a tudást, ami pedig értékkel bír, és
elhallgatják azokat, amik szerintük feszültség forrásai lennének, így például az adóelkerülési technikákat.
Emiatt egy magyar tranzakció átfutási ideje 4-6 hónap, a fejlettebb országokban 2-3 hónap.
A vállalati kultúrára jellemző, hogy a rendszerváltás környékén alakult, mára milliárdos árbevételű cégeknél szóba sem kerül az idegen tőke bevonása, ami lehetővé tenné a külföldi terjeszkedést.
Ehhez hiányzik az ambíció.
Így a multikon kívül alig van cég, amelyik exportra termelne. Ez pedig gátja a növekedésnek és a befektetők érdeklődését sem kelti fel.