A Tesla közleménye szerint mostantól például a ModelS 75B ára 887,6 ezer jüanról (1 jüan=40,71 forint) 782,9 ezer jüanra,
a Model X P100D ára pedig 24,4 százalékkal, 1,19 millió jünra csökkent.
A Tesla tömegterméknek szánt Model 3 ára 540 és 595 ezer jüan között mozog. Erre az autóra Kínában még csak előrendelést vesznek fel.
A Tesla májusban jelezte, hogy hat százalékkal csökkenti a Model X és Model S autók árát Kínában a pekingi kormány július elejére ígért importvám-csökkentésével párhuzamosan.
Az amerikai cég abból indult ki, hogy a kínai kormány ígérete szerint júliustól az importált autók vámtétele 25 százalékról 15 százalékra csökken.
Időközben azonban az amerikai kormányzat megemelte a Kínából származó egyes termékek importvámját. Erre válaszul a kínai kormány nem csökkentette, hanem 40 százalékra megemelte az amerikai autók vámtételét.
A Teslának nagyon jól ment az üzlet Kínában
még a 25 százalékos importvámokkal együtt is, hiszen tavaly kétmilliárd dollárra megduplázta eladásait. A Tesla messze a legsikeresebb külföldi elektromosautó-márka Kínában.
Az importvámok 40 százalékra történt megemelése azonban a márkák közül éppen a Teslát érintette a legérzékenyebben, hiszen egyelőre nem rendelkezik helyi gyártással és nem folytat együttműködést helyi partnerrel sem.
Ezen a helyzeten változtat, hogy
a Tesla júliusban megállapodott a sanghaji hatóságokkal arról, hogy ott építi fel első elektromos autókat gyártó üzemét az Egyesült Államokon kívül.
A beruházás értéke mintegy 2 milliárd dollár, az üzem két éven belül kezdi meg az elektromos autók gyártását és kapacitása további két-három éven belül eléri az évi 500 ezret.
Kínában rohamosan növekszik a teljesen elektromos, valamint a hálózatról is tölthető (plug-in) hibrid, összefoglaló nevükön "új energia járművek" (new-energy vehicles, NEV) értékesítése még az egyébként lassuló autópiaci forgalom közepette is. A NEV-értékesítés az idei első tíz hónapban 76 százalékkal, 860 ezerre nőtt.