Európában egyedülálló gyárat épít egy autóipari multi Magyarországon - jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter. Közölte, a dél-koreai Doosan 4,7 milliárd forintos vissza nem térítendő kormányzati támogatással 32 milliárd forintos autóipari beruházást telepít Tatabányára. A Doosan új üzeme Európában egyedüliként fog rézfóliát gyártani elektromos autók akkumulátoraihoz. Az építkezés még idén elkezdődik, és várhatóan 2019 második felében ér véget, a gyár 181 munkavállalót foglalkozat majd.
Az már korábban kiderült, hogy
a Doosan a tatabányai ipari parkban új üzemet épít, amelyben 200 új munkahelyet teremtenek.
A megyeszékhely polgármestere, Schmidt Csaba akkori tájékoztatása szerint a társaság az ipari parkban 80 ezer négyzetméteres területet vásárolt. A gyárban a tervek szerint 2020 nyarától kezdődhet az elektromos autók akkumulátoraihoz szükséges vörösréz fólia gyártása. A Doosan legújabb bejelentése egyértelműen abba a trendbe illeszkedik, amelynek révén Magyarország autóipari nagyhatalommá válhat.
Szijjártó Péter legutóbb kínai látogatásán közölte, hogy küszöbön áll egy megállapodás a világ egyik legnagyobb kínai autóipari beszállító vállalatával. Egy jelentős, több mint 110 millió dolláros kelet-magyarországi beruházásról van szó, amely a vállalat első Kínán kívüli gyártási központja lesz. A pontos befektető és a város nevét hamarosan nyilvánosságra hozzák.
Ezzel párhuzamosan derült ki, hogy
mérnöki központot nyit Budapesten a Jaguar Land Rover, ahová száz embert vesznek fel.
A magyar kiszolgálóegységbe több területre keresnek majd munkaerőt. Úgynevezett technikai mérnöki irodát nyit Budapesten a Jaguar Land Rover, mely a fejlesztésben és a gyártásban is segíti majd a cég üzemeit. Az egység 2019 elején nyithatja meg kapuit, a Budapesten dolgozó mérnökök szorosan együttműködnek majd az autógyártó többi üzemével.
A hazai autóipar a magyar ipari termelés 28,8 százalékát adja, termelési értéke tavaly meghaladta a 8100 milliárd forintot, ennek 91,7 százaléka külföldön talál vevőre.
Az ágazatban 168 ezren dolgoznak. A magyar autóipari teljesítmény idén felülmúlhatja a tavalyi termelési rekordot.
A hazai autóipar az idei évben közölt bejelentések szerint továbbra is lendületben maradhat. 2018 egyik legnagyobb gazdasági híre az volt, hogy a BMW Debrecenben épít gyárat.
Az egymilliárd eurót meghaladó beruházásból felépülő, 560 focipálya-méretű területen megvalósuló, leendő debreceni BMW-gyárban évente 150 ezer gépkocsit gyártanak majd, és több mint ezer új munkahelyet teremtenek. Ez a beruházás is bizonyítja, hogy jó döntés volt bevezetni Európa legalacsonyabb adóját, német mintára bevezetni a duális szakképzést és átalakítani a felsőoktatást.
A magyar gazdaság a dimenzióváltás állapotában van, ahová érdemes lesz a magas technológiát, a kutatás-fejlesztési eredményeket befektetni. A BMW debreceni beruházása jó lehetőséget teremt arra, hogy
a gazdasági növekedés tartósan négy százalék fölött legyen.
A BMW-gyár építésének hozzájárulása a magyar GDP-hez fél százalékpont lehet csak az építés évében, és utána évente további 0,1 százalékpontos emelkedéssel lehet kalkulálni.
Azzal, hogy a német BMW Debrecenben építi fel új gyárát Közép-Európában, újabb jelentős sikert ért el a magyar gazdaságpolitika. A beruházás a Hajdú-Bihar megyei székhelyen az előzetes várakozások szerint összességében legalább tízezer új állást teremt majd, és jelentősen növeli majd a magyar gazdaság összteljesítményét a következő években. A BMW döntése azt is jelzi, hogy a befektetők körében továbbra is óriási a bizalom hazánk iránt. A döntésnek egyetlen vesztese van: a teljes balliberális közgazdász társaság, akik az elmúlt években folyamatosan gazdasági összeomlást vizionáltak.
Szeptember végén derült ki, hogy a kormány stratégiai megállapodást kötött a turbófeltöltőket gyártó, amerikai BorgWarner vállalattal, amely a világ legnagyobbjai közé tartozik az ágazatban. Az autóipar lendülete, a beruházások szünet nélküli Magyarországra érkezése biztosítja azt, hogy nemcsak összességében Európában, de még az európai gazdasági növekedés felhajtóerejének számító Közép-Európában is valószínűleg
a legmagasabb növekedési ütemet tudja felmutatni Magyarország a következő években.
Idén derült ki az is, hogy bővítette termékportfólióját az Audi Hungária Zrt., miután elindult a háromhengeres motorok sorozatgyártása Győrben. Az új termékkel hatra nőtt a modellek száma, a háromhengeres mellett négy, öt-, hat-, nyolc- és tízhengeres motorokat gyártanak a Volkswagen 32 telephelye számára Győrben, mindezek mellett idén nyáron kezdődött az e-motorok sorozatgyártása a megyeszékhelyen.
A tavalyi volt a kecskeméti Mercedes-gyár eddigi legjobb éve: több mint 190 ezer autót gyártottak az üzemben, 4,1 százalékkal többet, mint 2016-ban, az árbevétel ugyancsak több mint 4 százalékkal, 3,6 milliárd euróra emelkedett - mondta korábban Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.
Nyáron letették az új gyár alapkövét, emellett fejlesztették a meglévő üzemet is,
amelyben már gyártják a megújult A-osztály típusú személykocsikat, a következő időszakban legalább 2500 embert vesznek majd fel a meglévő 4000 dolgozó mellé.