A MagyarBrands 2009 óta minden évben díjazza azokat a magyar márkákat, amelyek Magyarországon születettek, vagy a létrejöttükben-alapításukban magyarok vettek részt. A kiválasztásban az üzleti márkák esetén a pénzügyi stabilitást is vizsgálja a program.
A fogyasztói márka kategóriánál a márka reputációját, piaci megítélését térképezik fel, az egész folyamatot pedig egy szakmai bizottság véleménye koronázza meg, akik azt hivatottak mérlegelni, mennyire látszik kívülről a márka, mennyire teremt kapcsolatot, mennyire kommunikál a célcsoportjával, mennyire építi, erősíti a cég magát a márkát.
Ha ezen szempontok szerint kiválóan teljesít egy márka, akkor a MagyarBrands programban kiérdemelheti a Kiváló Márka címet.
2018-ban először a Munkáltatói kategóriában is megmérettették magukat a hazai cégek a szakmai bizottság előtt. A Kiváló Munkáltatói Márka díj elnyerésének az alapfeltétele, hogy a pályázó márkának nyernie kell valamelyik másik kategóriában is. A munkáltatói márkák kiválasztásában vizsgálták a munkatársak számát, a bérek változását és a fluktuáció mértékét az elmúlt egy éven belül. Továbbá fontos szempont volt, hogy az adott vállalat milyen béren kívüli juttatásokat ad a dolgozóinak, milyen aktivitást végez a munkáltatói környezet javítása érdekében, és mennyire fektet hangsúlyt a megtartásra, a meglévő munkaerő megbecsülésére.
A Kiváló Munkáltatói Márka díjat 2018-ban a következő márkák nyerték el: Agrosprint, Bükfürdő Gyógy- és Élménycentrum, Concorde, Dr.Herz, KöBE, Food Base, Market, Mystic Nails.
Cikkünk az Mmonline.hu írása alapján készült.