Az Egyesült Államok egyik legnagyobb kábeltévé-szolgáltatója - a Dish - 341 ezer előfizetőt veszített az idei év harmadik negyedévében, míg az előző év azonos időszakában még 16 ezres pluszban zártak. A szolgáltató csak a Sling TV nevű streaming platformján tudott előfizetőket szerezni, méghozzá 26 ezret.
Ez a trend a többi szolgáltatónál is megfigyelhető. Az AT&T saját kábeltévés cége a DirecTV összesen 359 ezer műholdas előfizetőt veszített, viszont a cég streaming szolgáltatására 49 ezren váltottak. Ha csak a műholdas számokat nézzük, akkor az ágazat a harmadik negyedévben 726 ezer ügyfelet bukott.
Az amerikai háztartások 79 százaléka fizetett elő valamelyik tévétársaság csomagjára, míg ez az arány 2013-ban még 86 százalék volt.
Ennek oka többek között az olyan streaming szolgáltatók megjelenése, mint a Netflix, a Hulu és az Amazon Prime.