Egy kínai taxisról készült kép a napokban valósággal letarolta a világháló közösségi oldalait. A 25 éves Csen Yiqunt munka közben fotózták le, ahogyan egy arcmaszkot visel. Azonban ez nem ünnepi kellék volt, hanem egy kozmetikai beavatkozás része. Csen, akit később – amikor munkaadói előtt ismertté vált sajátos internetes „karrierje” – elbocsátottak munkahelyéről azt mondta, hogy nagyjából 20 éves kora óta foglalkozik a bőrével és a maszk is annak hidratálását segítette. Elmondása szerint két-három naponta használta az arcmaszkot és családjának is gyakran vett ilyen terméket.
Kínában egyre divatosabbak a kozmetikumok és a plasztikai beavatkozások is.
Az elöző évihez képest döbbenetes, 27 százalékot nőtt az iparág, melynek értéke eléri a 32 milliárd dollárt.
Ez mintegy 8,7 milliárd forintnak felel meg, alig kevesebb, mint Magyarország GDP-jének ötöde.
Kínában nagyjából 20 millióan estek már át valamilyen plasztikai beavatkozáson. A kozmetikumok iránt a leginkább a 90-es években születettek és az ezredfordulós generáció tagjai rajonganak.
Akárcsak Dél-Koreában, úgy Kínában is társadalmilag elfogadott kés alá feküdni, hiszen a lakosság 60 százaléka pozitívan tekint az ilyesfajta beavatkozásokra. Például a kantoniak körében a mellplasztika a legmenőbb, Hangcsouban mindenki hajbeültetést szeretne, míg Csengcsouban a szemüket műttetik meg a legtöbben.
Az országban viszont igen nehéz olyan plasztikai sebészt találni, akinek engedélye is van.
A nagyjából 100 ezer sebész közül csupán minden tizediknek van hivatalos orvosi engedélye.
Sanghajban ellenzik a leginkább az új trendet. Sajtóértesülések szerint minden hatodik bejelentés a nemzeti panaszvonalra ebből a városból érkezik.