Giber Dávid szerint egyre több kisvállalkozás dönt a digitalizáció mellett. Ha egy autóipari gyártó digitalizál, a beszállítóinak is előbb-utóbb ehhez kell igazodnia. A versenyképességet nem segíti, ha ez az átállási időtartam túlságosan elnyúlik.
A szektorvezető szerint az átálláshoz fontos az ismeretátadás, így például cégük számos rendezvényen mutatja meg, hogy a nemzetközi legjobb gyakorlatok szerint miként érdemes a gyártási, üzleti folyamatokat automatizálni.
Nyugaton az a fajta beállítottság jobban elterjedt, hogy vissza kell forgatni a pénzt a vállalkozásba, fejleszteni kell, mert így lehet a fejlődést fenntartani.
A trendeket érdemes szem előtt tartani, ezek a gépi tanulás, a mesterséges intelligencia, illetve a dolgok internete. Mindennek alapja, így ennek kell az elsőnek lennie a fejlesztések terén,
a valósidejűség, tehát hogy egy cég a folyamatait valós időben kövesse, optimalizálja, az adatokból pedig következtetéseket vonjon le és cselekedjen.
Az automatizálás persze nem könnyű dolog, hiszen sokszor annyira alapjaiban változtatja meg a folyamatokat, hogy a termelés leállna, ha mindent egyszerre változtatnának.
A sok apró lépés itt többet ér, mint az egy nagy, ezért az SAP részterületek azonosítását és kis összegű befektetéssel történő modernizálását javasolja.
A szektorvezető szerint a kisebb projektek 3-4 hónap alatt készülnek el, míg egy összetettebb rendszerintegráció fél-egy évet is igénybe vesz.
Írásunk az Autopro.hu cikke alapján készült.