A középvállalatok számára kevés olyan fórum áll a rendelkezésre, ahol megbeszélhetik egymással problémáikat. Pedig a gondjaikat tekintve sok bennük a közös – mondta Essősy Zsombor, aki egyben a Magyarok a Piacon Klub elnöke. A Magyarok a Piacon Klub 2010-ben alakult az akkori Heti Válasz szárnyai alatt, de az ötlet Matolcsy György jelenlegi jegybankelnök, akkori gazdasági minisztertől származott.
A klub Essősy vezetésével elsősorban a azokra a hazai tulajdonú vállalkozásokra fókuszál, amelyek
nagy hozzáadott értékékkel dolgoznak, exportképesek, esetleg beszállítók is, és legalább 15-20 főt foglalkoztatnak,
tehát a szó szoros értelmében letettek valamit az asztalra. Ez a vállalkozói „középosztály" Németországban komoly érdekérvényesítő képességgel rendelkezik, nálunk még formálódik ez a réteg.
Ami a közös gondokat illeti: általános, hogy csökken a cégek profittermelő képessége.
A bérek emelkednek, az alapanyagok ára emelkedik, a költségek nőnek, de a piacon elérhető árak nem követik ezt a tendenciát. Nem lehet egyik pillanatról a másikra 20 százalékkal megemelni egy termék, vagy egy szolgáltatás árát, így tehát reálisan két út marad a vállalkozásoknak, vagy növelik a hatékonyságukat, vagy pedig bezárnak.
A hatékonyságot a modernebb technológia alkalmazásával lehet elérni.
A hatékonyság növelése, a termelékenység javítása a magyar vállalkozók legfontosabb feladata a következő tíz évben.
A másik, talán még nagyobb gond, hogy a magyar vállalkozások vezetői lassan a nyugdíjas korba érnek, generációváltásnak kell végbemennie a cégvilágban. Essősyék az látják, a többségnek ez nem jön össze, inkább külföldi befektetőknek adják el a céget.