Az áruházlánc közleményt adott ki arról, milyen főbb lépések mentén valósul meg a citrusfélék beszállítása a magyarországi egységekbe.
Nem titok, hogy a hazai Tesco áruházakban kapható lédig citrom, narancs, grapefruit, pomelo és mandarin, illetve a csomagolt narancs, mandarin és citrom nem Magyarországon terem. Viszont tekintettel arra, hogy a vásárlói igényeknek megfelelően az áruházláncnak egész évben biztosítani kell a kínálatot és a választékot,
október és március között úgynevezett „északi féltekés” (spanyol, török, görög, marokkói, egyiptomi, horvát és a pomelo esetében kínai) beszerzése történik.
Április és szeptember között pedig úgynevezett „déli féltekés” (dél-afrikai, dél-amerikai) beszerzésről kell gondoskodnia a láncnak.
Az áruházlánc számára fontos a fair trade alapelvek betartása, ezért olyan beszállítókkal dolgozik együtt, melyek számára szintén fontos a kistermelők és a helyi közösségek boldogulásának elősegítése.
Az áruházakban található citrusfélék
nagy része Spanyolországból, a fennmaradó hányad pedig elsősorban Törökországból, Görögországból, Marokkóból, Egyiptomból és már Horvátországból is érkezik.
A beszerzést minden esetben a Tesco közép-európai központja koordinálja.
Termelői oldalon minden egyes citrusfajta leszedését a megfelelő érettségi állapot ellenőrzése előzi meg. E gyümölcsöknek meleg nappalokra és hűvösebb éjszakákra van szükségük. A citrusok ennek következtében néhány nap alatt érik el a kívánt színüket, de az, hogy például kissé zöldebb egy citrusféle, még nem jelenti azt, hogy kevésbé ízletes lenne.
A beszállítás ideje 1-2 hét, ami a beszállítás módjától, a származási országtól és a szállítóktól is függhet.
A magyar Tesco áruházakba kerülésük előtt a szállított citrusok minden esetben egy minőségellenőrzésen alapuló termékátvételen esnek át a frissáru raktárban.
A Tesco szerint a vásárlói télen a mandarint, nyáron pedig a citromot fogyasztják a legnagyobb mennyiségben. 2017-es közép-európai eredményeit figyelembe véve az áruházlánc különböző citrusfajtákból összesen 56,6 millió egységet értékesített,
az idei téli szezonra 2 százalékos növekedéssel számol a tavalyi szezonális eladásokhoz képest.
A citrusfajták között minden országban elérhetők bio- és sajátmárkás-termékek is, egyes termékcsaládokban pedig a mag nélküli változatok is.