Az Unilever, amely olyan vezető márkák tulajdonosa, mint a Dove, a Lipton, Coccolino vagy a Rexona, a világ egyik legnagyobb hirdetője: éves marketingköltsége mintegy 8 milliárd euró, hirdetéseinek negyede pedig digitális platformokon jelenik meg.
Weed szerint a közösségi médiában terjedő kifogásolható tartalmak – mint például az álhírek, a gyermekek védelmének a hiánya, szexizmus vagy a rasszizmus – aláássa a társadalom bizalmát és károsítja a felhasználókat.
Ez pedig nem olyan dolog, amit figyelmen kívül lehet hagyni, vagy félre lehetne söpörni"
– mondta Weed.
A Facebook és a Google már évek óta uralja az online hirdetési piacot,
köszönhetően a kiterjedt elérésüknek és a nagy mennyiségű adatnak. 2017-es becslések szerint a globális hirdetések 60 százaléka már digitális platformon zajlik.
A Google-t már korábban is érte komoly kritika, mert a platformján kifogásolható videók jelentek meg éppen a nagy hirdetőik reklámjai mellett. A Facebooknak pedig szembesülnie kell a hamis hírek és a közösségi média függősség okozta problémákkal.
A Google és a Facebook még nem reagált az Unilever bejelentésére.