A farmeres cég 2025-re 40 százalékkal csökkentené a gyártáshoz kapcsolódó, üvegházhatást okozó emisszió mértékét. Ez a döntés rengeteg beszállítójukat és gyárukat érinti, szerte a világon.
A Levi Strauss ezzel a lépésével iparági szabványokhoz, illetve ajánlásokhoz csatlakozik, például a Science Based Targets kezdeményezéshez.
Az iparági szereplők és környezetvédelmi csoportok kidolgozta ajánlásoknak az a célja, hogy egységesítsék és átláthatóvá tegyék a vállalatok környezetvédelmi terveit.
Ennek különösen azoknál a cégeknél van nagy jelentősége, melyek kiterjedt beszállítóhálózattal dolgoznak, és szerte a világon vannak gyáraik, amilyen például a Levi Strauss is.
Mivel a termelőegységek egy része nem saját tulajdonban van, hanem megállapodás szerint készíti a termékeket a vállalat számára, a szabványoknak ki kell terjedniük ezeknek az egységeknek a fenntarthatóság szempontjai szerinti működésre is.
A ruházati cégnek 39 országban több mint 500 beszállítója van. Ezek közül a legfontosabb mintegy 60 céggel, illetve telephellyel együttműködve kezdik meg a folyamatot, annak érdekében, hogy a kibocsátás visszaszorításának mértéke elérje a kívánt szintet.
Emlékezetes, hogy a cég bangladesi gyára két éve már – világbanki támogatással – jelentős korszerűsítésen esett át. Egy évvel később, néhány más, Srí Lanka-i, vietnami és indiai gyárral egyetemben, mintegy
20 százalékos emissziós vágásról számolhattak be, míg a gyártási költségeken összesen több mint 1 millió dollárt spóroltak.
A Levi Straussnál azt mondják, bár ezeknek a gyáraknak egy része más vállalatok számára is szállít, mégis magukra vállalják annak feladatát és részbeni költségét, hogy megvalósuljanak a cél eléréséhez szükséges fejlesztések. Ezzel ugyanis a cég példát akar mutatni más ruhagyártók számára.
A tervezett 40 százalékos visszavágást a beszállítói láncban két fontos törekvés egészíti ki.
A farmergyártó saját tulajdonú telephelyeinek károsanyag-kibocsátását 90 százalékkal szorítaná vissza, és működésüket 100 százalékban megújuló energiára helyezné át.