Mint azt az Origo megírta, 2019 végétől 11 darab 600 férőhelyes KISS vonat áll forgalomba Budapest elővárosi szakaszán. A MÁV-Start Zrt. a Stadler Bussnang AG-vel 2017 áprilisában kötött megállapodása szerint eddig két ütemben, összesen 19 (11+8) nagy kapacitású, villamos motorvonat szállítására, üzembe helyezésére és a kapcsolódó szolgáltatások teljesítésére szerződött le.
Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára elmondta, a kormányzat általános stratégiai célja, hogy Magyarország 2030-ra egyike legyen annak az öt országnak, ahol jó élni, jó dolgozni, érdemes tanulni és a külföldiek számára is vonzó. Ezért a következő uniós ciklusban is legalább
1000 milliárd forint uniós forrást vár vasútfejlesztésre Magyarország.
Hozzátette, akkor lehet mindezt elérni, ha az ország jelentős lépeket tesz a közlekedés, a fenntarthatóság, az innováció, a tudománypolitika, valamint a gazdaságstratégia és a szabályozás területén.