A Budapest Airport belső lapjában megjelent fotón a végleges formaterv még nem látszik, az azonban kivehető, hogy mit és hova terveztek. A vasúti megálló nem a parkolóház alatt, hanem a hosszú távú parkoló mellett, a föld alatt lenne, ennek helyét és kiviteli terveit a Nemzeti Infrastruktúrakezelő Zrt (NIF) készítette.
Innen a parkolóház és a szálloda között megépülő – vélhetően – függőfolyosó vezet majd az új terminál épületbe, illetve a már meglévő 2B épületbe.
A terveken jól kivehető, hogy az A oldalon kibővül a SkyCourt melletti épület, eltűnik a könnyű szerkezetes kiszolgáló épület, helyét egy új, a B termináléhoz hasonló móló váltja fel, az új, 3-as terminálon pedig egymással párhuzamos két új móló épül dupla gurulóúttal, így párhuzamosan mindkét oldal használható lesz.
A lap információi szerint ebben az épületben kap helyett a 2A-ról átköltöző utasfelvételi csarnok és az utasbiztonsági ellenőrzés is.
Bár a Budapest Airport a terveken nem jelölte, de a mostani állapothoz képest jól látható különbség, hogy a 2A terminál előtt, az Alfa gurulóúttal párhuzamosan megnagyobbítja a forgalmi előteret, és új gurulóutat alakít ki.
A jelmagyarázat szerint a repülőtéri vasúti megálló, illetve a múlt héten tendereztetett körforgalom kiviteli tervei már hatósági jóváhagyási szakaszban vannak, az új terminál és a 2A bővítése még tervezési fázisban van.
Az AIRportal.hu az ügyben megkereste a Budapest Airportot, a társaság megerősítette, hogy a grafikát ők készítették. További részleteket nem közöltek, de a lap közöl ugyanerről a tervről egy felülnézeti fotót is.