Az eddigi 135 dollárról több mint 10 százalékos növekedéssel, 149 dollárra emelkedett a kaliforniai Anaheim-ben működő Disneypark tipikus belépőjegyének ára a nyári időszakban. Egyúttal a legolcsóbb jegyváltozat ára is átlépte a száz dolláros lélektani határt, 7,2 százalékos árnövekedéssel, 104 dollárra drágulva. Ugyanezek az árak érvényesek a másik hasonló létesítményben, a California Adventure-ben is.
Csökkentett árú jegyek vásárlására csak a helybéli lakosok, továbbá a katonák jogosultak, illetve több napra szóló belépőjegyek vásárolhatók kedvezménnyel.
A Disney közleményben tudatta, belépőjegyfajtáit és azok árazását igyekszik úgy meghatározni, hogy mindenki kiválaszthassa a számára leginkább megfelelőt. Például az éves belépők mostantól hatféle variációban kaphatók, előre meghatározva az esetleges kivételeit a felhasználási napoknak.
A legolcsóbb éves bérlet 399 dollárért, míg a legdrágább 1500 dollárért (kb. 400 ezer forint) érhető el.
A változtatásoknak minden bizonnyal köze van a hamarosan megnyíló új bővítéshez. A Disney-csoport az elmúlt években dollármilliárdokat költött arra, hogy a nagy szórakoztatóipari brandekhez - Pixar, Marvel, Lucasfilm - tartozó karaktereket, filmeket és más szellemi termékeket, attrakcióvá formálja parkjaiban.
Az idén nyíló, Star Wars: Galaxy's Edge névre keresztelt új fejlesztés a vállalat hosszú idők óta legnagyobb ilyen projektje a témaparkokban. Nagy dobásnak szánják, arra számítva, hogy megnyitása tovább növeli a látogatószámot.
A cég még 2015-ben választotta ki a területet a bővítéshez, az építkezés 2016-ban kezdődött meg.
Kaliforniában idén nyárra ígérik a nyitást, míg a floridai Orlandóban, a cég Hollywood Studios parkjában késő őszre.
A vállalat különleges látványosságokat ígér a széria rajongóinak mindkét helyszínre, többek között az emblematikus Millenium Falcon vezetését és űrcsaták szimulálását.
A Disney nagy üzletet csinált a Star Wars-brandet birtokló Lucasfilm bekebelezésével, mert a néhány év alatt eddig bemutatott új filmek szinte mindegyike kiugró bevételt hozott, és a kapcsolódó merchandising termékek és jogok is szépen teljesítenek. Ezért bíznak abban, hogy a témapark bővítése is sikeres lesz.
2017-ben egyébként a kaliforniai Disneyland-ben 18,3 millió látogatót regisztráltak, ezzel
a hely a világ második leglátogatottabb témaparkja volt, közvetlenül a szintén a csoporthoz tartozó orlandói Magic Kingdom után.
A vállalat élményparkjaiban globálisan 4 százalékkal nőtt a látogatók száma egy év alatt, és a vendégek átlagos fejenkénti költése 6 százalékkal emelkedett.