A napilap kérdésére Csorbai Attila, a tanács igazgatója elmondta, akár saját forrásokat is mozgósítanának annak érdekében, hogy egy sikeres ösztönző kampány indulhasson el. Szerinte a Magyar Baromfi Védjegyhez kapcsolódó ágazati forrásokból akár tízmilliós nagyságrendben tudnának hozzájárulni ehhez a célhoz, és ezt állami támogatással kiegészítve komoly eredményt lehetne elérni.
A szervezet elnöksége a közelmúltban úgy határozott, hogy ez ügyben az Agrárminisztériumhoz és az Agrármarketing Centrumhoz fordul. Az elnökség szerint a kampányt az év elején, lehetőség szerint minél hamarabb be kellene indítani.
A napilap ismerteti, hogy Magyarország baromfihúsimportja három százalékkal, 58 ezer tonnára csökkent 2018. január és október között 2017 hasonló időszakához viszonyítva. Ezen belül a csirkehús behozatala három százalékkal, 37 ezer tonnára mérséklődött, míg a pulykahúsé négy százalékkal, csaknem ötezer tonnára emelkedett.
Ugyanakkor a baromfihúsexport húsz százalékkal, 184 ezer tonnára emelkedett 2018. január-októberben az előző év azonos időszakához viszonyítva. Ezen belül a csirkehús kivitele három százalékkal, 83 ezer tonnára csökkent, míg a pulykahúsé három százalékkal, harmincezer tonnára nőtt.