A Starbucks 2016 áprilisában nyitotta meg első üzletét Johannesburgban, a kávéház iránti akkori érdeklődés pedig felülmúlta a várakozásokat.
További 12 kávéház nyílt a Taste Holdings égisze alatt Johannesburgban, Pretóriában, valamint Durbanban.
A cég pedig további 45 kávézó nyitását tervezte be 2020-ig.
Ám a jelentkező súlyos anyagi gondok miatt elvetették a bővülés lehetőségét.
Egy új Starbucks kávézó nyitása 350 ezer és 500 ezer dollár (kb. 98 és 141 millió forint) között mozog.
Ráadásul az üzemeltetési költségek is jelentősen, 7 százalékkal emelkedtek.
Ugyanakkor a dél-afrikai kávépiac igen telített: a Bean There, a Father Coffee, és számos független cég működik az országban, amik átlagosan 1,5 dollárért (424 forint) értékesítik kávéjukat, míg
egy Starbucks-kávé 2 dollárba (566 forint) kerül.
A Starbucks világszerte több mint 22 ezer kávézót üzemeltet, és csupán
két afrikai országban van jelen: Egyiptomban és Marokkóban.
Ugyanakkor a cég optimista, úgy vélik, a hosszú távú finanszírozás biztosításával ismét bővülhetnek az országban – foglalta össze az AfricanNews.