A nagyarányú leépítés két, a vállalatóriás számára kedvezőtlen körülmények tudható be. Az egyik, hogy a kínai piacon kétszámjegyű mértékű visszaesést szenvedtek el a cég eladásai. A másik, hogy a dízelautók iránti globális kereslet is megcsappant, nem kis részben a "dízelbotrányként" elhíresült csalássorozatnak, amelyben egyes autógyártók a kibocsátási határértékek mérési eredményeivel manipuláltak.
A Jaguar Land Rover a legnagyobb brit autógyártó, mintegy 40 ezer munkavállalót foglalkoztat.
A cégcsoport egy évtized alatt mintegy 1 millió gépjármű legyártását tervezte, de vélhetően ez a szám nem fog teljesülni. Ahogy az eladások, úgy a gyártási kibocsátás is több százalékot esett vissza 2018-ban.
A kínai értékesítések július és szeptemer között 44 százalékot zuhantak. Ez a mértékű visszaesés rekordot jelentett tavaly a globális autópiacon, melyen belül Kína számít a legnagyobb lokális piacnak.
A cég vesztesége 2018 második negyedévében 450 millió dollárra rúgott, és mintegy 1000 ember elbocsátásával, valamint - ahogy az Origo ebben a cikkében megírta - az év második felében, rövidített munkahét bevezetésével járt az egyik gyárban.
A Tata Motors-hoz tartozó nagyvállalatnál idén 2,5 milliárd fontot (kb. 930 milliárd forint) kell megspórolni az egyensúly fenntartásához. Ennek egyik fontos eszköze a munkavállalói létszám csökkentése.
A cégnél ugyanakkor azt közölték,
a több ezres leépítés csekély mértékben érinti csak a gyártósoroknál dolgozó munkásokat,
és elsősorban az értékesítésen, tervezésen, illetve a marketing területén dolgozóknál kell számítani létszámvágásra.
A vállalat ugyanakkor gyártásának átszervezésével is költségeit kívánja csökkenteni, valamint felkészülni a rosszabb forgatókönyvre, azaz arra, ha az Egyesült Királyság végül megegyezés nélkül hagyja el az Európai Uniót. A cég telephelyeket és gyárakat létesít Szlovákiában, Kínában, Budapestre pedig új fejlesztőközpontja érkezik.