Ez az első olyan eset, hogy az FTC csalás miatt emel vádat egy olyan vállalattal szemben, amely kamu értékeléseket vett, és ezzel tette vonzóbbá termékeit. A szóban forgó cég - a Cure Encapsulations - fogyókúrás tablettákat értékesített az Amazon e-kereskedelmi platformon, és felbérelték az amazonverifiedreviews.com nevű weboldalt, hogy írjanak 5 csillagos értékeléseket a termékhez, ezzel arra buzdítva a vásárlókat, hogy ők is rendeljenek, mert a dolog használ.
A tablettában az itthon is kapható garcinia cambogia növény kivonata is megtalálható, amely valóban segíthet a fogyásban, viszont több vizsgálat szerint is májelégtelenséget okozhat.
A Cure Encapsulations célja az volt, hogy folyamatosan 4,3 csillag felett tudják tartani a termék értékelését (az öt csillagból), ehhez viszont külső segítségre volt szükségük.
A kamu kommentek közül a legtöbb a terméket dicsérte, vagy étvágycsökkenésről és súlyveszteségről számolt be. Az FTC vizsgálata viszont kiderítette, hogy ezeknek a kommenteknek semmilyen valós alapjuk nem volt.
Andrew Smith, az FTC fogyasztóvédelmi igazgatója elmondta, hogy a digitális világban az emberek jelentős része az értékelések segítségével hoz döntéseket.
Kifejtette, hogy amikor egy vállalat kamu értékeléseket vásárol, az nemcsak a fogyasztókra van rossz hatással, hanem a versenytársakra is, akik a szabályokat betartva működnek.