A Metro 95 áruházat üzemeltet a távol-keleti országban és több telket is birtokol a nagyobb városokban, köztük Pekingben és Sanghajban.
Korábban egy virágzó kiskereskedelmi cégcsoport volt, az elmúlt időszakban azonban folyamatosan szerkezetátalakításokat hajtott végre, hogy eredeti üzletágára, a C+C-re koncentrálhasson.
Eladta a korábban a tulajdonában álló Kaufhof áruházláncot és kivált a Ceconomy holdingból is. Emellett igyekszik megválni a veszteséget termelő Real hipermarket-hálózattól is – erre vonatkozóan már előrehaladott tárgyalásokat folytat a potenciális vásárlóval.
A Metro kínai operációjával kapcsolatban olyan értesülések is napvilágot láttak, hogy az Alibaba mellett mások is szívesen szereznének részesedést az üzletláncban.
Vagyis előbb-utóbb valószínűleg várható egy hivatalos bejelentés is a tranzakció megvalósulásáról.
Az Alibaba riválisa, a Tencent a közelmúltban egyébként hasonló módon részesedést vásárolt a francia Carrefour helyi hálózatában.