Ezek a hatalmas óceánjáró hajók sem vonhatják ki magukat az elektronika fejlődése alól. A chipekkel az utazás idejére összerendelik az utas személyét, ami több előnnyel is jár az utas és a hajótársaság számára egyaránt.
A hajótársaság által kibocsátott mobilalkalmazással az utas beszkennelheti az útlevelét, a mobiltelefonjával elkészítheti a fényképét, és máris egy kész digitális „személyi igazolványt" kap.
Ezzel jelentősen gyorsul a becsekkolás ideje a beszálláskor, mindössze néhány percre korlátozódik, s így a többi utasnak sem kell várnia.
A chip egy óceánjárón természetesen vízhatlan, és nemcsak arra jó, hogy gyorsítsa a becsekkolást, hanem az utazás során ezzel vásárolhat is az utas.
A mobilalkalmazás segítségével láthatja a hajó útvonalát, a napi menüt, egyben bármikor megtalálható a segítségével, a személyzet pedig név szerint tudja szólítani.
Egy másik előnye a digitalizációnak, hogy hőkamerákkal hőtérképet készítenek, amely megmutatja, hol a legnagyobb a zsúfoltság, azaz hol kell több személyzet. Végül vész esetén is segíthet a chipes rendszer, hiszen meg tudja mondani, hogy melyik utas hol tartózkodik a hajón, ami egy esetleges mentés során jelentősen lerövidítheti a keresésre szánt időt, ezzel hozzájárulva a mentés sikeréhez.
Cikkünk a Piacésprofit.hu írása alapján készült.