Bíró Balázs, Magyar E-sport Szövetség elnöke elmondta, hogy a szervezet 2017-ben alakult, és jelenleg 20 tagszervezettel működnek. Fő céljuk, hogy megmutassák, az esport egy olyan feltörekvő sportág, amely helyet kér a hagyományos sportágak között.
Feladatuknak tekintik a terület átfogó szabályozását annak érdekében, hogy szervezett keretek között bonyolítsák le a legkedveltebb videojátékok hazai bajnokságát, valamint lehetővé tegyék a magyar esportolók nemzetközi szervezetekben és versenyeken való képviseletét.
Horváth Magyary Nóra, a League of Legends és Hearthstone játékokat névadó szponzorként támogató K&H Csoport kommunikációs igazgatója felhívta a figyelmet arra, hogy egy friss kutatás szerint
Magyarországon 425 ezren játszanak videojátékokat és a rohamléptekkel fejlődő hazai esport közel 24 milliárd forintos forgalmat generál évente.
„A digitalizáció előretörése az életünk minden területén komoly változásokat és új trendeket hozott, így a most felnövő generáció már minden téren új, digitális megoldásokat keres magának. Ezt a gyors változást, a digitalizálódást figyelhetjük meg a sport területén is, ezért vettünk részt tavaly az első magyarországi hivatalos K&H e-kupa verseny szervezésében, és támogatjuk most a magyar nemzeti esportbajnokságot” – fogalmazott.
Hodozsán Dániel, az esport1.hu tartalomigazgatójának tájékoztatása szerint a tavaly ősszel az osztályozó kupákkal indult hazai esportbajnokságon összesen 1936 játékos vett részt, közülük 204-en egyénileg, 1732-en pedig csapatban.
A négy csapatjátékban versenyző 378 csapat közül 40 gárda került be az alapszakaszba – ez január 15-én rajtolt –, míg az egyéni játékosok közül 16 jutott be az első szezonba.
„A rájátszás március 28-án kezdődik, és április 14-én zárul, a végső megmérettetésre pedig április végén, élő helyszíni döntőben kerül sor, ahol kiderül, hogy a fináléba jutott összesen 22 csapat és 4 egyéni játékos közül kik lesznek az első esportszezon bajnokai” – jelentette be Hodozsán Dániel.