A Handelsblatt cikke nem kevés iróniával szögezi le, hogy a német autóipar ezzel megkapja, aminek a létrehozására magától nem volt képes, hiszen a hazai cégek addig-addig haboztak, hogy belevágjanak egy ilyen gyár létrehozásába, míg végül a kínaiak megelőzték őket.
Ráadásul a napjainkban már a világ legnagyobb autóakkumulátor-gyártójának számító CATL (Contemporary Amperex Technology Ltd.) az iparág Bochumban rendezett konferenciáján azt is bejelentette, hogy jócskán megemeli az egykori kelet-német országrészben létesítendő gyárának eredetileg tervezett kapacitását.
Matthias Zentgraf, a cég európai operációjának igazgatója kijelentette, hogy
az első lépésben, 2022-ig elkészülő 14 gigawattórás teljesítménnyel működő üzem hatásfokát legkésőbb 2026-ra a három számjegyű tartományba szeretnék feltornászni.
Akkor értjük meg igazán, hogy mekkora kapacitásról van szó, ha tudjuk, hogy
a Teslának a nevadai sivatagban üzemelő Gigafactoryja jelenleg 20 gigawattórás teljesítményre képes, amit ők is szeretnének felfuttatni, ám náluk a tervekben mindössze 35 gigawattóra szerepel.
A CATL hatalmas lehetőségeket lát az európai e-autó piacon, főként hogy a dízelbotrány hatására 2030-tól szigorodnak a járművek szén-dioxid-kibocsátására vonatkozó előírások, ami az elektromos járművek malmára hajthatja a vizet. A kínai vállalat mindössze 7 év leforgása alatt az erős konkurenciaharc által uralt elektromosautó-akkumulátorpiac éllovasává vált, miután tavaly letaszította a csúcsról az addig első helyen álló Panasonicot.