A Financial Times ír arról, hogy a nagyvállalat elsőként Svájcban vezetné be az új koncepciót, akár már néhány héten belül is, kísérleti jelleggel.
Torbjorn Loof, az Inter IKEA ügyvezetője elmondta, az eddigi üzleti modelljüktől jelentősen eltérő konstrukciót partnereikkel közösen dolgozták ki. Ennek lényege, hogy a vásárlók bérbe vennék a bútorokat, és nem megvásárolnák azokat. A lízing időszakának végén az IKEA saját költségén újítaná fel azokat, és csak ekkor történne meg a hagyományos értelemben vett értékesítésük.
A tervek szerint a bérlés lehetőségét a cég rögtön több termékcsalád elemeire vezeti be a svájci áruházakban.
A cél az, hogy ezzel megnöveljék a termékek élettartamát, és megkíméljék a vásárlókat azok szükségtelen felhalmozásától.
Torbjorn Loof azt is elmondta, hogy
a vásárlóknak ezzel egy újabb finanszírozási lehetőséget kínálnak, például az olyan nagy értékű bútorok beszerzésénél, mint például a komplett konyhabútorok.
A vezető szerint, ha az új modellt bevezetik, akkor az a vállalatnál is változatásokat eredményez. Már nemcsak abban lesznek értdekeltek, hogy eladják az adott bútort, hanem abban, hogy mi történik a termékkel a vásárlás után, és hogyan vigyáznak arra használói - tette hozzá.