Tavaly újra visszatért a növekedési pályára a Lego, miután 2017-ben egy évtized után először csökkentek a dán játékgyártó eladásai. A 2018-as pozitív fordulatban igen sokat segített a Star Wars és a Harry Potter játékok iránti erős kereslet, amit jól mutat, hogy
a tavalyi legjobb értékesítési számokat a Star Wars Millennium Falcon űrhajó Lego változata hozta.
Ezzel együtt a top 10-be négy különböző Harry Potter tematikájú játék is bekerült – írja a Reuters.
A vállalat szerdai közlése szerint a globális eladások 3 százalékkal erősödtek a tavalyi évben, míg a teljes bevétel 4 százalékkal, 36,4 milliárd dán koronára bővült, ami 5,5 milliárd dollárnak felel meg.
A vállalat célkitűzése az volt, hogy stabilizálja az üzleti működését 2018-ban, de eközben sikerült visszatérni egy szerény növekedéshez, még az igen kemény környezet ellenére is – mondta Niels B. Christiansen, a vállalat vezetője. A társaság egyébként komoly versenyt folytat olyan nagy játékgyártókkal, mint a Mattel vagy a Hasbro. A Lego működési nyeresége tavaly 4 százalékkal 10,8 milliárd koronára emelkedett.
Szintén hozzájárult a sikerhez, hogy
a Lego lendületesen igyekszik lépést tartani a digitális világ fejleményeivel, vagyis megpróbálja összekapcsolni a fizikai játékait az újabb lehetőségekkel.
Ennek eredményeként a Lego az úgynevezett kiterjesztett valóság terepére is rálépett, amely ki is fizetődött 2018-ban – tette hozzá Christiansen.
Miközben a Lego eladásai minden kulcsfontosságú piacon erősödtek, különösen izmos volt a növekedés Kínában, ahol a vállalat kétszámjegyű bővülést könyvelhetett el.
Az Egyesült Államokban és Európában eközben visszatértek az egyszámjegyű növekedések.
Bár Kína még mindig csupán kevesebb mint 10 százalékát adja a teljes értékesítésnek, a játékgyártó azt tervezi, hogy ebben az évben a jelenlegi duplájára (140-re) bővíti a boltjainak számát a világ második legnagyobb gazdaságában.
Bár az online eladások továbbra is erősödnek a fizikai üzletek kárára, Christiansen kiemelte, a hagyományos boltok még mindig rendkívül fontosak az új piacokon, főleg abból a szempontból, hogy így a gyerekek megtapasztalhatják a Lego „varázslatos élményét" – emelte ki.
Emellett a Lego következő nagy állomása India lehet, ahol a vállalat saját boltot még nem üzemeltet, csupán más üzleteken keresztül értékesíti a termékeit. Ezen kívül a cég már elkezdett betörni a Közel-Keletre és Észak-Afrikába is. Christiansen azonban jelezte,
a következő nagy „kaland" a Lego számára India lesz.
A tervek szerint a következő három év során a társaság igen komoly beruházásokat tervez végrehajtani az országban.
A fentiek mellett a Lego közleményéből kiderült, 2018-ban a vállalat "továbbra is tartotta magát a Bolygónak Tett Ígérethez, és azokhoz a törekvésekhez, hogy pozitív hatással legyen a társadalomra és arra a világra, amelyet a gyerekek megörökölnek majd."
Az év során a vállalat bemutatta az első, növényi alapú műanyagból készült elemeket, és
a cég ígéretet tett arra, hogy 2025-re 100 százalékban fenntartható csomagolást használ.
Emellett üzembe helyezte Dánia egyik legnagyobb tetőtéri naprendszerét is, amely az új, Billundban található Campus épület számára biztosítja energiaigényének 50 százalékát.