A motorkocsikkal a Győr–Pápa–Celldömölk vonalon naponta hatszor; illetve a Győr–Veszprém vonalon naponta négyszer lehet majd utazni, várhatóan a nyári menetrend életbe lépésétől, június közepétől. A mozdonyvezetők típusismereti képzése már elkezdődött.
A felújított, 120 kilométeres óránkénti sebességre képes,
két 49 méter hosszú kocsiból álló szerelvényben, kocsinként 72 ülőhely lesz az utasoknak.
Az ÖBB 5147-es sorozatú prototípus jármű 1986-ban készült el, a sorozatgyártás 1987-től 1996-ig tartott.
A járműveket a Jenbacher Werke az ÖBB számára készítette. A GYSEV 1991-1996-között gyártott Jenbacher motorvonatokat vásárolt és újított fel 2011-ben, ezek közül most két jármű kerül a MÁV-START-hoz.
A dízel motorvonatok a MÁV-START és a GYSEV közti kölcsönös járműhasználati megállapodás részeként közlekednek majd, a járművek teljes körű karbantartását a GYSEV végzi.