A Hootsuite nevű közösségi média marketing oldal kiadta 2019-es jelentését, amelyből kiderült, hogy Dél-Afrikában átlagosan 8 óra 23 percet töltenek a lakosok a neten. Ezzel szemben Szingapúrban 7 óra 2 percet, az Egyesült Államokban pedig 6 óra 38 percet.
Ez a szám egyébként Oroszországban 6 óra 29 perc, Olaszországban 6 óra 4 perc, Kanadában 5 óra 51 perc, míg Németországban csupán 4 óra 37 perc.
Dél-Afrika még így is Fülöp-szigetek mögött áll a rangsorban, ahol az emberek több mint 10 órát neteznek naponta. Emellett a brazil és a thaiföldi felhasználók is megelőzik őket.
Átlagosan 6 óra 42 percet töltenek az emberek böngészéssel globálisan, és ez 1,7 százalékos csökkenés az előző évhez képest, így öt év után először tapasztalható visszaesés.
Dél-Afrikában az okostelefonok tulajdonosai a globális átlagnál 16 perccel többet böngészik a netet, összesen 3 óra 30 percet naponta. Pedig az ország lakosságának csak 54 százaléka rendelkezik internetkapcsoattal, míg Németországban ez a szám 98 százalék, az Egyesült Államokban 95 százalék, Japánban pedig 94 százalék.
A jelentésből az is kiderül, hogy a dél-afrikai internetezők 40 százaléka aktív valamelyik közösségi média platformon. Az országban a legnépszerűbb a Whatsapp (90 százalék), amelyet a Youtube (84 százalék), a Facebook (82 százalék) és az Instagram (54 százalék) követ.