A Henkel 2018 negyedik pénzügyi negyedévében 4,884 milliárd euró értékesítési árbevételt ért el a 2017 negyedik negyedévi 4,886 milliárd euró után.
Devizaárfolyam hatások nélkül a forgalom a Henkel jelentése szerint 2,2 százalékkal növekedett.
A negyedik negyedévben a Henkel 730 millió euró adó- és kamatfizetés előtti (EBIT) eredményt ért el az egy évvel korábbi 643 millió euró után. A bevételarányos jövedelmeződés 14,9 százalékra javult 13,2 százalékról. Az elmúlt évben a Henkel 19,899 milliárd euró értékesítési árbevételt ért el, 0,65 százalékkal kisebbet a 2017-es 20,099 milliárd eurónál. A Henkel 1,1 milliárd euróra teszi a forgalmát ért hátrányos devizahatásokat és jelentésében forgalmának 2,4 százalékos szerves növekedését mutatta ki. A bevétel elsősorban a feltörekvő piacokon nőtt, szervesen 6,3 százalékkal, a fejlett piacokon viszont 0,4 százalékkal csökkent.
A Henkel EBIT eredménye 3,116 milliárd euróra emelkedett tavaly az előző évi 3,055 milliárd euróról, bevételarányos jövedelmezősége pedig 15,7 százalékra javult 15,3 százalékról. Az éves nyereség 8,3 százalékkal 2,330 milliárd euróra csökkent 2,541 milliárd euróról. Az elsőbbségi részvényekre jutó éves nyereség 8,33 százalékkal 5,33 euróra csökkent 5,81 euróról, egyszeri tételekkel kiigazítva pedig 2,7 százalékkal 6,01 euróra emelkedett 5,85 euróról.
Az igazgatótanács 30,9 százalékos kifizetési aránnyal
az osztalék 3,4 százalékkal 1,85 euróra, a valaha fizetett legmagasabb összegre emelését javasolja majd a részvényesek közgyűlésének.
"Jó év volt a Henkel számára a 2018-as. A jelentős devizaproblémák és az emelkedő közvetlen anyagárak ellenére jó szerves árbevétel-növekedést értünk el, erős nyereséggel, jövedelmezőséggel és cash flow-val. Nagyon jó előrehaladást értünk el stratégiai prioritásaink megvalósításában, és tovább javítottuk versenyképességünket.
Meggyőződésünk, hogy a Henkelnek jó kilátásai vannak a jövőre.
Világos stratégiánk van és ambiciózus célokat tűztünk ki. A márkákba, technológiákba, innovációkba és digitalizációba történő fokozott befektetéseinkkel hangsúlyozzuk elkötelezettségünket a fenntartható jövedelmező növekedés megvalósítása iránt" - kommentálta az éves eredménybeszámolót Hans Van Bylen, a Henkel vezérigazgatója.
A jelentés szerint
a Henkel az idén értékesítési árbevételének kettő és négy százalék közötti szerves növekedését várja.
Bevételarányos jövedelmezősége tervei szerint 16 és 17 százalék körül alakul majd, egyszeri tételekkel kiigazított egy részvényre jutó nyeresége pedig öt százalékkal lehet magasabb a tavalyinál.