A korábban versenytársaknak számító BMW, valamint a Daimler egymilliárd eurót fektetnek be olyan szolgáltatásokba, mint a könnyebb parkolóhely találás vagy az elektromos töltőállomások bővítése – foglalta össze a BBC.
A két német cég elmondta, hogy nyitottak új technológiai startupok felvásárlására is.
Az autómegosztós szolgáltatásokat kínáló cégek egyre népszerűbbek, például a kínai Didi Chuxing jelenleg Dél-Amerikában bővíti tevékenységét, míg az Uber rendkívül gyorsan növekszik az Egyesült Államokban.
Mindkét autóipari vállalat dolgozik a vezető nélküli járművek fejlesztésén.
Számos elemző azt állította, hogy a hagyományos autógyártók csak úgy maradhatnak talpon a technológiai óriásokkal szemben, ha fejlesztik a használaton alapuló szolgáltatásaikat.
Az együttműködés a legjobb módja annak, hogy maximalizáljuk a növekvő piacon esélyeinket, miközben megosztjuk a beruházási költségeket"
– nyilatkozta Harald Krüger a BMW igazgatótanácsának elnöke.
A Daimler Car2Go autómegosztó márkát egyesítik a BMW DriveNow, a ParkNow és a ChargeNow vállalkozásokkal – mindkét autógyártó 50 százalékos részesedéssel rendelkezik a vállalatban.