A kétnapos üzleti látogatásra Magyarországra érkezett a Hongkongi Kereskedelem Fejlesztési Tanács (HKTDC) üzleti delegációja, amelyet Edward Yau Tang-wah vezet.
A hongkongi küldöttség a Külgazdasági és Külügyminisztérium és a Pénzügyminisztérium vezető tisztségviselőivel tartandó találkozókon túl pénzügyi intézményeket, befektető cégeket, szervezeteket, illetve magyarországi vállalatokat is felkeres, ahol tájékozódik a befektetési, fejlesztési lehetőségekről.
Edward Yau Tang-wah elmondta:
Magyarország Hongkong fontos kereskedelmi partnere a közép-kelet-európai régióban,
a kétoldalú külkereskedelem volumene 2018-ban megduplázódott, és a cél az, hogy ez a kapcsolatot még szorosabbá váljék a jövőben.
Magyarország Hongkong harmincadik legnagyobb kereskedelmi partnere, a kétoldalú kereskedelmi forgalom 2018-ban összesen 2,319 milliárd amerikai dollárt tett ki, ami 13,2 százalékos éves emelkedés.
A delegációvezető elmondta: a mintegy 30 hongkongi pénzügyi szektorban, infrastruktúra-fejlesztésben, biztosítási piacon, jogi és könyvvezetési, technológiai, illetve kereskedelmi szférában érdekelt üzleti vezetőből és start-up cégek tulajdonosaiból álló küldöttség Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszterrel, valamint Gion Gáborral, a Pénzügyminisztérium pénzügyekért felelős államtitkárával szakpolitikai és fejlesztési kérdésekről, valamint a magyarországi üzleti lehetőségekről tárgyal, a delegáció ellátogat a Magyar Nemzeti Bankba is.
Emellett tárgyalni fognak a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) szakembereivel is,
és a delegáció ellátogat a hongkongi központú autóipari beszállító vállalkozás, a Johnson Electric Magyarország Kft.-hez és a Rail Cargo Terminal-BILK kombinált fuvarozási terminálra, amely stratégiai összeköttetést biztosít az Ázsia és Európa közötti áruforgalomban.
A látogatások alkalmával ismerkednek a magyarországi befektetési környezettel, valamint a logisztikai infrastruktúra fejlesztésében rejlő együttműködési lehetőségekkel.
A HKTDC 1995 óta aktívan tevékenykedik Magyarországon. A szervezet hongkongi üzleti kapcsolatokat népszerűsítő programjai között üzleti szeminárium-sorozatok és üzleti döntéshozói és szakmai-iparági találkozók szerepelnek, egyúttal nemzetközi kiállítások szervezésével támogatja a magyar játékgyártásban, az oktatás, a könyvkiadás, az elektronikai termékek és a bortermelés területén működő vállalkozásokat.