Húsvétkor hozzávetőleg 30 százalékkal megnő az átlagos vásárlói kosár értéke. Az ünnepi időszakban többen és többet vásárolnak, a karácsonyhoz hasonló nagyságú forgalom tapasztalható az üzletekben. A frissáruk tekintetében nagyjából egy, az egyéb tartós élelmiszereket illetően húsvét előtt két-három héttel korábban indul a bevásárlás.
A Spar erre való tekintettel az ilyenkor jellemzően keresett termékek – tojások, sonkák, kalácsfélék, édességek és primőr zöldségek – széles választékát kínálja.
Különleges termékkínálattal is készülünk a húsvétot megelőző hetekben, amely a Spar Ínyenc katalógusban tekinthető meg
– mondta Maczelka Márk, a cég kommunikációs vezetője.
A húsvét elmaradhatatlan finomsága a sonka. Az idény kezdetétől 19 különféle, az ünnephez illő alkalmi füstölt termékkel bővítik az alapválasztékban fellelhető termékek körét a cég, amelyek között a klasszikus érlelési és füstölési eljárással előállított áruktól kezdve a füstölt csirke- és pulykatermékekig sok minden megtalálható.
Az ideiglenesen választékba kerülő termékekkel együtt több mint 40 különféle füstölt termékből válogathatnak a vásárlók.
Ezek között idén is előkelő helyet kap a Regnum húsüzem által gyártott, nagy népszerűségnek örvendő Spar kötözött lapocka (sonka), amelyből ebben az évben is több mint 200 tonnával készül a Regnum húsüzem és az üzlethálózat.
A húsok és húskészítmények mellett a legnagyobb kereslet a tojás iránt mutatkozik, amely a több évi tapasztalatok szerint ugrásszerű, akár 100 százalékos növekedést is mutathat.
A pékáruk tekintetében a húsvéti ünnep elsősorban a kalácsok és a fehér kenyerek látványos forgalmi növekedését eredményezi. A tavaszi szezon pékáru újdonságai közül pedig kedvelt a medvehagymás pogácsa, az epres és a szamócás párna.
Húsvét közeledtével a süteményeket és a tortákat illetően évek óta érződik, hogy a vásárlók érdeklődése a saját készítés helyett a késztermékek vagy a könnyen és gyorsan elkészíthető sütemények irányába tolódik el.
Kedveltek a minőségi csokoládényuszik és tojások, a húsvét sztárjának azonban egyértelműen a Kinder tojás számít. Az ünnep idején a szezonális csokik mellett az egész évben kapható édességtermékek forgalma is több mint 20 százalékkal növekszik.
Zöldség-gyümölcs területen különösen a friss idényárukra – például zöldhagymára és piros retekre, salátafélékre – nagyobb az igény, mint általában.
A Spar tapasztalatai szerint húsvét hetében akár 50 százalékkal megnőhet a forgalom egy átlagos héthez képest.
A vállalat ezért a tavaszi ünnepre speciális, húsvéti választékot kínáló szórólapokkal és egyedi, figyelemfelkeltő, ünnepi motívumokkal díszített áruházi kihelyezésekkel készül. Az áruházlánc az előző évhez hasonlóan a vásárlói igények alapján határozza meg az ünnepi nyitvatartását idén is, ahol szükséges, meghosszabbított időben fogadják a vevőket csütörtökön és szombaton.