Két évvel a Switch sikeres debütálása után egyre inkább lassulnak a Nintendo játékkonzoljának eladásai. A cég erre úgy reagál, hogy olyan régi klasszikus szériákba lehel újra életet, amelyeket generációk szerettek, és nőttek fel rajtuk.
Michael Pachter, a Wedbush pénzügyi elemzője szerint a Pokémon valóságos főnyeremény a Nintendo számára, hiszen a szériának továbbra is rengeteg rajongója van és sokan térnének vissza a nosztalgia miatt is abba a világba. Ráadásul a mostani gyermekek és fiatalok számára is vonzó lehet világsikerű franchise.
Pachter számításai szerint a két új Pokémon játékból (Sword és a Shiled) nagyjából 12-20 millió példányt adhatnak majd el.
A Pokémon mellett a Nintendo több, üzletileg korábban már sikeressé vált klasszikus branddel is rendelkezik, mint például a Mario, a Zelda vagy éppen a Super Smash Bros. franchiseok.
A Switch 2017-ben került a piacra és azért is számított nagy dobásnak, mert félig otthoni, félig pedig hordozható konzol volt.
Az első évben a Nintendo 10 millió darabot adott el belőle, ez pedig óriási siker jelentett az akkoriban hanyatló gyártó számára.